Algemene voorwaarden

I) Specifieke condities en voorwaarden

  1. Alle vermelde info in onze folder en website zijn onder voorbehoud van fouten.
  2. Indien door omstandigheden een bepaalde reis niet kan doorgaan zal de klant zonder enige aankoopverplichting een alternatieve keuze worden aangeboden, anderzijds heeft de klant geen recht op een schadevergoeding.
  3. Kinderkortingen: de vermelde kinderkortingen zijn enkel van toepassing voor kinderen op eenzelfde kamer bij 2 volwassenen.
  4. Betalingsvoorwaarden: de klant krijgt na boeking een bevestiging en betalingsverzoek waarbij het voorschot van 30% binnen de week betaalbaar is en het saldo ten laatste 1 maand voor vertrekdatum. Boekingen binnen 1 maand voor vertrekdatum zijn onmiddellijk volledig betaalbaar.
  5. Groepslessen: deze maken deel uit van het totaalprogramma waar vermeldt in het programma, maar deze zijn op zich een gratis onderdeel van het totaalaanbod. Het niet volgen van deze groepslessen om eender welke reden geeft geen recht op korting. Indien er voor een bepaalde discipline of niveau of leeftijdscategorie onvoldoende deelnemers zijn om hiervoor een groep te vormen kan er mogelijks geen groepsles voor deze personen voorzien worden (bij minder dan 5 personen ). Deze situatie geeft geen recht op een korting.
  6. Skiles aan peuters (tussen 4 tot 6 jaar): bij dergelijke jonge kinderen zijn grote fysieke en motorische verschillen mogelijk, waardoor wij niet voor elk kind kunnen garanderen dat het de groepslessen zal aankunnen. Indien een kind om fysieke of motorische redenen niet bij de groepsles kan aansluiten zal een ouder zijn kind zelf moeten opvangen, zonder dat daar een korting tegenover staat.
    Indien een peuter van die leeftijd nog nooit geskied heeft raden wij ten stelligste aan om deze voor de reis een aantal keer op een indoor piste te laten oefenen. Wij organiseren ook speciaal hiervoor verschillende inskidagen met gratis les. Onze ervaring leert dat hiermee bovenvermelde problemen quasi zo goed als volledig voorkomen worden.
  7. Mindervaliden of ernstig zieke mensen moeten dit melden bij hun inschrijving. Indien ter plaatse blijkt dat hun hun ziekte of handicap niet toelaat om hen mee in een groepsles op te nemen kan de persoon in kwestie om de goede werking te garanderen uit de groepsles worden gezet zonder enige schadevergoeding.
  8. Eigen vervoer of met de autocar:
    • bij sommige reizen is er een optie op vervoer met autocar : de prijs voor de autocar wordt apart vermeldt. Deze optie is onder voorbehoud van beschikbaarheid : wanneer de voorziene autocar volzet is, of onderbezet wegens onvoldoende reizigers met de autocar, zal een vrijblijvend alternatief worden aangeboden met mogelijks ook een andere prijs.
    • bij sommige reizen is er geen autocar-optie voorzien (geen prijs vermeld)
    • sommige reizen zijn standaard voorzien inclusief autocar : vervoer met eigen wagen is ook mogelijk, de eventuele korting is afhankelijk van de totale bezetting : op aanvraag.

II) Algemene voorwaarden bij reisorganisatie en reisbemiddeling:

  1. Artikel 1: Toepassingsgebied Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op de verkoop van reisdiensten die vanaf 1 juli 2018 worden geboekt en worden geregeld door de Wet betreffende de verkoop van pakketreizen, gekoppelde reisarrangementen en reisdiensten van 21 november 2017.
  2. Artikel 2: Informatie aan de reiziger vooraleer een reisdienstovereenkomst tot stand komt De organisator of de doorverkoper die als tussenpersoon afzonderlijk een reisdienst verkoopt verstrekt aan de reiziger de volgende informatie: 1. De voornaamste kenmerken van de reisdienst 2. De identiteit van de onderneming (ondernemingsnummer, handelsnaam, adres en telefoonnummer) 3. De totale prijs van de reisdienst 4. Betalingsmodaliteiten 5. Informatie over de interne klachtenbehandeling 6. De bescherming waarop hij aanspraak kan maken in het geval van insolventie 7. De naam van de entiteit die instaat voor die bescherming en haar contactgegevens.
  3. Artikel 3: Informatie door de reiziger 3.1: De persoon die de reisdienstovereenkomst afsluit, moet aan de organisator en de doorverkoper alle nuttige inlichtingen verstrekken omtrent hemzelf en zijn medereizigers die van belang kunnen zijn voor het sluiten of de uitvoering van de overeenkomst. 3.2: Wanneer de reiziger verkeerde inlichtingen verstrekt en dit tot extra kosten leidt voor de organisator en/of doorverkoper, mogen die kosten in rekening worden gebracht.
  4. Artikel 4: Insolventie 4.1: De organisator of doorverkoper die als tussenpersoon afzonderlijke reisdiensten verkoopt stelt een zekerheid voor de terugbetaling van alle bedragen die hij ontvangt van of namens de reizigers, voor het geval de reisdienst, door de insolventie niet kan worden verleend. 4.2: Voor niet-uitgevoerde reisdiensten worden terugbetalingen op verzoek van de reiziger zonder vertraging verricht.
  5. Artikel 5: Klachtenregeling De organisator en/of doorverkoper verstrekt aan de reiziger informatie over de interne klachtenbehandeling
  6. Artikel 6: Verzoeningsprocedure 6.1 Ingeval van betwisting moeten de partijen eerst onderling een minnelijke regeling nastreven. 6.2 Mislukt deze poging tot minnelijke regeling, dan kan elk van de betrokken partijen aan de vzw Geschillencommissie Reizen vragen om een verzoeningsprocedure op te starten. Alle partijen dienen ermee in te stemmen. 6.3 Hiertoe zal het secretariaat aan de partijen een verzoeningsreglement en een "overeenkomst tot verzoening" bezorgen. 6.4 Overeenkomstig de in het reglement beschreven procedure, zal een onpartijdige verzoener daarna contact opnemen met de partijen teneinde een billijke verzoening tussen de partijen na te streven. 6.5 Het eventueel bereikte akkoord zal in een bindende schriftelijke overeenkomst vastgelegd worden.